FAQ

Beställning & Leverans

Vad är mitt beställningsnummer?

När du skickat in en beställning via vår hemsida kommer du att slussas genom en “tack för din order”-sida och på den sidan visas ditt beställningsnummer. Kort därefter kommer du att få ett mail med din orderbekräftelse. I det mailet kan du också hitta ditt beställningsnummer.

Hur lång är leveranstiden?

Vår genomsnittliga leveranstid ligger mellan 8 - 12 dagar.

Kan jag lägga till eller ändra något i min beställning efter att den har gjorts?

Om din beställning inte har skickats ännu så är det möjligt för dig att ändra den.

Var snäll och kontakta oss så hjälper vi dig vidare.

Min leverans är försenad!

Vi ber om ursäkt för att din beställning inte har anlänt inom den förväntade leveranstiden. Den förväntade leveranstiden är vår bästa uppskattning av hur lång tid det dröjer innan ditt paket anländer.

Du kan alltid kontakta oss så hjälper vi dig vidare!

Frakt

Hur mycket kostar frakten?

Alla våra varor skickas fraktfritt!

Kan jag ändra min adress?

Om du just har gjort en beställning, skicka ett mail till oss på kontakt@mypaintingfactory.se. Inkludera ditt beställningsnummer och be oss ändra din leveransadress.

Uppmärksamma att det troligen inte är möjligt att ändra din adress om din order redan har skickats.

När skickas mina varor?

Om inget annat nämns i bekräftelsemailet så behandlas och skickas alla beställningar inom 72 timmar. (Helger och högtider ingår inte i beräkningen)

Hur kan jag spåra mitt paket?

För att spåra ditt paket kan du logga in på ditt konto och titta på din beställningshistorik. Så snart ditt paket har skickats kommer du att få ett mail med spårningsinformationen. Har du inte fått det mailet än? Var vänlig kontakta oss.

Spårningsinformationen säger att mitt paket har levererats men jag har ännu inte fått mitt paket. Vad gör jag?

Tyvärr kan vi inte hjälpa dig med detta. Om ett paket har märkts som levererat av posten kan vi inte skicka en ersättningsvara såvida inte paketet returneras till oss. Vi råder dig att kontakta ditt postkontor omedelbart.

Betalning

Hur betalar jag?

Med pengar eller kuponger. Oavsett vilken metod du väljer kommer din transaktion att vara säker.

Kreditkort: den totala summan kommer att reserveras och dras så snart som ditt paket har levererats.

PayPal: ett enkelt och snabbt sätt att betala, du behöver inte ange några kontaktdetaljer eftersom de redan finns hos PayPal.

Klarna: ett enkelt och snabbt sätt att betala, du behöver inte ange några kontaktdetaljer eftersom de redan finns hos Klarna.

Kupong: lägg till din rabattkod eller kupongkod på “kontaktinformation” sidan. Sidan kommer att visa dig hur mycket du behöver betala utöver det när koden har behandlats.

Är mina betalningsuppgifter säkra på er hemsida?

Alla betalningar på vår hemsida behandlas via en säker server. Både din personliga och betalningsinformation lagras säkert.

Returpolicy och annullering

Hur returnerar jag min beställning?

Du kan läsa mer om hur du returnerar en vara här Returpolicy – My Painting Factory

Kan jag annullera min beställning?

Ja, du kan annullera din beställning så länge dina varor inte har skickats. Du kan skicka ett meddelande till oss för att avbryta din beställning. 

Vi arbetar så snabbt vi kan. Det kan hända att ditt meddelande inte når oss förrän din vara redan har skickats. Du har då fortfarande möjligheten att returnera din vara när den levererats till dig.

Måste jag betala för att returnera en vara?

Kunden själv står för eventuella fraktkostnader vid retur. 

När får jag mina pengar åter efter en retur?

Dina pengar kommer att returneras tillbaka till dig samma dag som var har mottagit din retur.

Vad händer om produkten har använts?

Tyvärr kan vi inte acceptera returer om varan har använts.

Finns det en tidsgräns?

Nej. Du kan returnera varan närhelst du vill. Notera att paketet inte får ha öppnats.

Problem med din beställning

Hjälp! Min målning har en skada!

Om din målning har skadats kommer den att ersättas,  helt i linje med My Painting Factory livstidsgaranti. 

Skicka oss ett e-postmeddelande med följande information:

Namn: 

Ordernummer:

Beskriv ditt problem: (bifoga även bild)

Hur vi kan hjälpa dig: (berätta för oss vad vi kan göra för att förbättra din dag)

Hjälp! Vissa färger saknas i min målning!

Vi är ledsna om det saknas några delar, men vi är här för att hjälpa dig. Alla målningar från My Painting Factory har ett livslångt skydd mot färgbortfall.

Skicka oss ett meddelande med ditt ordernummer, koden för den eller de färger som saknas och hur mycket färg du behöver.

Tekniska problem

Hjälp! Jag får en felkod när jag försöker göra en beställning!

Vi beklagar att du stött på det här problemet och vi finns här för att hjälpa dig. 

Det första du kan göra är att försöka att använda en annan browser (t.ex Google Chrome).

Om det inte löser problemet kan du prova att göra din beställning på en annan dator eller enhet. Dubbelkolla att du har valt korrekt betalningsmetod och korrekt bank.

Om du fortfarande inte kan göra en beställning, var vänlig skicka oss en skärmbild av felet så att vårt support-team kan reda ut problemet. 

Samarbete och PR

Jag har en förfrågan kring pr eller en blogg.

Om du är en bloggare eller om du har pressfrågor, skicka ett meddelande till kontakt@mypaintingfactory.se Bifoga en länk till dina sociala media-kanaler och annan relevant information för att ge oss en klarare bild av din community. Vi ser fram emot att arbeta med dig!

Jag skulle vilja anordna ett evenemang

Maila din förfrågan till kontakt@mypaintingfactory.se. Se till att bifoga en länk till din hemsida och/eller sociala media-kanaler samt information om vilken typ av evenemang du vill anordna tillsammans med övriga relevanta detaljer. Vi ser fram emot ditt mail!

Kontaktinformation

Hur kontaktar jag er och vad är era öppettider?

Du kan nå oss per e-post på kontakt@mypaintingfactory.se.

Vi är alltid tillgängliga och svarar vanligtvis inom några minuter, även på helger!

Kontakta Oss

Har du frågor om din beställning eller en allmän fråga?